A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кілійська громада
Одеська область, Ізмаїльський район

Щодо удосконалення системи територіальної оборони області, підготовки населення до участі в русі національного супротиву

Дата: 22.02.2022 11:08
Кількість переглядів: 554

           Відповідно до Закону України від 16 липня 2021 року № 1702-IX «Про основи національного спротиву» на території Одеській області розпочато роботу щодо удосконалення системи територіальної оборони області, підготовки населення до участі в русі національного спротиву, виконавчий комітет Кілійської міської ради інформує:

       Національний спротив – комплекс заходів, які організовуються та здійснюються з метою сприяння обороні України шляхом максимально широкого залучення громадян України до дій, спрямованих на забезпечення воєнної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності держави, стримування і відсіч агресії та завдання противнику неприйнятних втрат, з огляду на які він буде змушений припинити збройну агресію проти України.

      Метою національного спротиву є підвищення обороноздатності держави, надання обороні України всеохоплюючого характеру, сприяння забезпеченню готовності громадян України до національного спротиву.

         Рух опору - система воєнних, інформаційних і спеціальних заходів, організація, планування, підготовка і підтримка яких здійснюється з метою відновлення державного суверенітету і територіальної цілісності під час відсічі збройної агресії проти України.

Завданнями руху опору є:

1) формування осередків руху опору та набуття ними відповідних спроможностей;

2) перешкоджання діям військ (сил) агресора (противника);

3) участь у проведенні спеціальних (розвідувальних, інформаційно-психологічних тощо) операцій;

4) участь у підготовці громадян України до руху опору.     

        Територіальна оборона - система загальнодержавних, воєнних і спеціальних заходів, що здійснюються у мирний час та в особливий період з метою протидії воєнним загрозам, а також для надання допомоги у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій;

1) своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості до моменту розгортання в межах такої території угруповання військ (сил) або/чи угруповання об'єднаних сил, призначених для ведення воєнних (бойових) дій з відсічі збройної агресії проти України;

2) участь у посиленні охорони та захисті державного кордону;

3) участь у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення воєнних (бойових) дій;

4) участь у підготовці громадян України до національного спротиву;

5) участь у забезпеченні умов для безпечного функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління;

6) участь в охороні та обороні важливих об'єктів і комунікацій, інших критично важливих об'єктів інфраструктури, визначених Кабінетом Міністрів України, та об'єктів обласного, районного, сільського, селищного, міського значення, районного у містах рад, сільських, селищних, порушення функціонування та виведення з ладу яких становлять загрозу для життєдіяльності населення;

7) забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їх перегрупування;

8) участь у здійсненні заходів щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів надзвичайних ситуацій та/або ведення воєнних (бойових) дій;

9) участь у забезпеченні заходів громадської безпеки і порядку в населених пунктах;

10) участь у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану в разі його введення на всій території України або в окремих її місцевостях;

11) участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;

12) участь в інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та на протидію інформаційним операціям агресора (противника).

         Територіальна оборона ведеться по всій території України поза межами бойових дій, а рух опору ведеться на тимчасово окупованій територій або території України, яка захоплена агресором (противником) під час збройної агресії проти України. Це суттєво посилює обороноздатність нашої держави, адже потенційний агресор буде знати, що в кожній області, в кожному районі є організовані підрозділи, які в будь-яку мить готові дати йому відсіч, навіть якщо йому вдасться захопити окремі українські території.

Закон базується на розбудові потужної територіальної оборони та створенні руху опору, які разом з підготовкою громадян України до захисту держави формують систему національного спротиву. Передбачається залучення широких верств населення України, що сприятиме підвищенню рівня національної стійкості й обороноздатності держави в умовах неконвенційних загроз.

Провідна роль в організації та виконанні завдань територіальної оборони належить Силам територіальної оборони Збройних Сил України. Склад сил і засобів, що залучаються до тероборони, визначає Головнокомандувач ЗСУ.

          Важливе місце в організації цивільної складової тероборони займуть місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Визначальне значення в організації, підготовці, підтримці та виконанні завдань руху опору відводиться Силам спеціальних операцій Збройних Сил України.

          Закон також відводить чільне місце питанням підготовки громадян України до національного спротиву, основою якої є їх загальновійськова підготовка.

Завданнями підготовки громадян України до національного спротиву є:

1) сприяння набуттю громадянами України готовності та здатності виконання конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України;

2) військово-патріотичне виховання громадян України;

3) підготовка населення до умов життєдіяльності в районах ведення (воєнних) бойових дій.

        Загальне керівництво національним спротивом здійснює Президент України як Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України.

        Безпосереднє керівництво територіальною обороною здійснюється:

  • на всій території України – Головнокомандувачем Збройних Сил України через Командувача Сил територіальної оборони ЗСУ;
  •  у межах військово-сухопутної зони  – керівником регіонального управління Сил територіальної оборони Збройних Сил України через регіональне управління Сил територіальної оборони Збройних Сил України;
  •  у межах зони територіальної оборони – керівником зони територіальної оборони через штаб зони територіальної оборони;
  •  у межах району територіальної оборони – керівником району територіальної оборони через штаб району територіальної оборони.

Керівництво рухом опору здійснює Головнокомандувач Збройних Сил України через Командувача Сил спеціальних операцій Збройних Сил України.

Керівництво підготовкою громадян України до національного спротиву здійснюється Кабінетом міністрів України.

Участь у теробороні не обов’язковою для всіх громадян.

       Комплектування органів військового управління, військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України здійснюється:

  •  у мирний час – військовослужбовцями за контрактом та за призовом особами офіцерського складу;
  •  в особливий період – військовослужбовцями за контрактом, за призовом особами офіцерського складу, військовозобов’язаними та резервістами.

       Комплектування добровольчих формувань територіальних громад здійснюється на добровільній основі.

       Закон не дозволяе зберігання зброї вдома і її носіння. Індивідуальна штатна зброя військовослужбовців Сил територіальної оборони Збройних Сил України, членів добровольчих формувань територіальних громад зберігається у визначених та спеціально обладнаних приміщеннях на території пунктів постійної дислокації або у визначених місцях зберігання.

      Застосування зброї, бойової техніки та спеціальних засобів Збройними Силами України, іншими складовими сил безпеки та сил оборони під час виконання завдань тероборони здійснюється відповідно до законодавства України.

      Члени добровольчих формувань територіальних громад мають право застосовувати під час виконання завдань територіальної оборони особисту мисливську зброю та набої до неї.

      На членів добровольчих формувань територіальних громад під час їх участі у заходах підготовки добровольчих формувань територіальних громад, а також виконання ними завдань територіальної оборони поширюються гарантії соціального і правового захисту, передбачені Законом України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”.

      Особам, які на добровільній та конфіденційній основі залучаються до виконання завдань руху опору, гарантуються нерозголошення факту їх участі у русі опору, а також соціальний і правовий захист з боку держави.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь