УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ КІЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІНФОРМУЄ:
Сьогодні ВІЛ/СНІД визнано однією з актуальніших соціальних проблем в результаті швидкого розповсюдження, соціальних наслідків і ризиків, пов’язаних з інфікуванням. Згідно з чинним українським законодавством і практичною діяльністю багатьох соціальних служб і медико-соціальних служб, соціальний супровід передбачає регулярну роботу, спрямовану на здійснення соціальної опіки, допомоги і патронажу з метою подолання життєвих труднощів, збереження та підвищення соціального статусу клієнтів. Умовами початку надання соціальної послуги є звернення особи (усне або письмове). За допомогою у підготовці пакету документів для надання соціальних послуг, можна звернутись до уповноваженого органу з питань соціального захисту населення або надавача соціальних послуг за місцем проживання/перебування заявника. Особі під час звернення гарантоване збереження конфіденційності. Для того, щоб ВІЛ-позитивні люди могли жити повноцінним життям і забезпечити розвиток своїх дітей, вони мають бути включені у систему соціальної підтримки. Окрім того, треба враховувати той факт, що більшість з них є споживачами наркотиків або втягнуті у діяльність по наданню послуг комерційного сексу. У таких випадках різко зростає ризик насилля і нехтуванням дитиною. Із метою захисту прав дітей, комплексна допомога ВІЛ-інфікованим матерям із груп підвищеного соціального ризику має включати діяльність, яка спрямована на постійний моніторинг і зниження соціального ризику для дитини. Така діяльність складається з патронажних, освітніх, психотерапевтичних та інших послуг.
В рамках соціальної роботи з даною категорією осіб здійснюється:
- направлення клієнтів з різними медичними та психоемоційними потребами в інші заклади та установи, які здійснюють позитивний вплив на його стан здоров’я та можливість зміни поведінки, пов’язаної зі зменшенням ризику зараження ВІЛ-інфекцією;
- інформування та перенаправлення до інших служб для задоволення потреби в позитивній профілактиці серед людей, які живуть з ВІЛ;
- здійснення інформаційно-просвітницьких та інших заходів, спрямованих на протидію поширенню ВІЛ-інфекції, тощо.
У тих випадках, коли послуга за запитом клієнта не може бути надана суб’єктом надання послуги, здійснюється переадресація до державних і недержавних організацій і спеціалістів, з метою вирішення нагальної проблеми клієнта (переадресація). Переадресація відрізняється від простого надання інформації про наявність послуги в іншій установі. Переадресація здійснюється лише за умови згоди клієнта та у разі нагальної потреби в домовленості про прийом чи супровід клієнта до відповідного закладу. Клієнт має усвідомлювати можливість повідомлення сторони, куди відбувається направлення, про його статус і бути до цього готовим. В усіх випадках, коли клієнта потрібно кудись направити, але контактувати з установою не можна, наприклад, через розголос статусу, клієнту надається інформаційна послуга — повідомляється, де він може отримати необхідну йому послугу.
Термін надання послуги визначається індивідуально для кожної особи та фіксується в індивідуальному плані. За необхідності, в разі погодження двох сторін, термін надання послуги може переглядатись.
Матеріал підготовлено
Управлінням соціального захисту
населення Кілійської міської ради
з використанням інтернет - ресурсів