Кілійська громада
Одеська область, Ізмаїльський район

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»

Дата: 25.04.2025 15:28
Кількість переглядів: 25

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати  податку  на нерухоме майно, відмінне від земельної  ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»

 

І. Визначення проблеми

 

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування. Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що місцеві бюджети мають бути достатніми для здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень і забезпечення платників податків відповідних громад якісними публічними послугами. 

Відповідно п.24 статті 26 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» та пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлення місцевих податків і зборів належить до повноважень місцевих рад. Одним із джерел доходів місцевих бюджетів є надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. 

  26 листопада 2020 року  Міністерством розвитку громад та територій було затверджено новий Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ). Внаслідок цього КОАТУУ втратив актуальність. 

  Наказом Мінекономіки від 16 травня 2023 року № 3573 було затверджено національний класифікатор будівель і споруд НК 018:2023 та скасовано ДК 018-2000. Новий класифікатор гармонізовано з Класифікацією типів споруд Євростату та здійснено адаптацію категорій до норм чинного законодавства у сфері містобудування. 

У зв’язку з прийняттям Національного класифікатора України НК 018:2023 «Класифікатор будівель та споруд», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023  № 3573,  та «Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад» затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між членами територіальної громади, органами місцевого самоврядування та податковими органами, урахування змін у податковому законодавстві Кілійська міська рада має ухвалити нове рішення про встановлення на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке набуде чинності з 01.01.2026 року діятиме до прийняття нового рішення.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення відповідності до норм діючого законодавства, забезпечення дохідної частини бюджету Кілійської міської територіальної громади, виконання місцевих цільових програм, Кілійська міська рада має прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області».

Аналітика є  обмеженою, оскільки державні фіскальні служби відповідно до пункту 63.6 статті 63 Кодексу облік платників податку ведуть за податковими номерами платників, а не за об’єктами нерухомості. Податкове програмне забезпечення не передбачає угрупування об’єктів нерухомості за їх типами. 

Прогнозний обсяг надходжень податку на 2026 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).

Податковим кодексом України визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України). При цьому, окремо не розподіляються фізичні особи на громадян і фізичних осіб-підприємців.

          Проблему, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття рішення є  визначення на законних підставах розміру ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. 

Основною причиною виникнення проблеми є безпосередня вимога чинного законодавства України, згідно з якою органи місцевого самоврядування ухвалюють рішення про місцеві податки та збори.

В разі прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громадиІзмаїльського району Одеської області» очікується, що в бюджет міської територіальної громади в перший рік регулювання надійдуть кошти в сумі орієнтовно7 363,7  тис. грн. 

Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

Одночасно, відповідно  до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року№ 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX та Указу Президента України від 14.01.2025 року № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.01.2025 року № 4220-IX, на всій території України введено та продовжено воєнний стан, що суттєво вплинуло на показники економічного і соціального розвитку, зокрема і Кілійської міської територіальної громади. Аналіз результатів основних показників економічного і соціального розвитку громади свідчить, що економіка громади розвивалася під впливом складних і не завжди передбачуваних процесів, зумовлених повномасштабним вторгненням російської федерації на територію нашої держави. Вишукувались можливості вирішення першочергових завдань, спрямованих на стабільне функціонування всіх сфер життєдіяльності громади.  На підставі вищевикладеного,  при обговоренні регуляторного акту «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області» на засіданні постійної комісії з питань соціально - економічної та регуляторної політики, Регламенту міської ради та депутатської діяльності  депутатським корпусом Кілійської міської ради було запропоновано залишити ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на рівні діючого регуляторного акта (рішення Кілійської міської ради від 23 червня 2021 року   № 541-VIIІ-9 «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області») та не збільшувати їх, з метою збереження фінансової стабільності для власників нерухомості.

Враховуючи ст. 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством та отримують прибуток від здійснення своєї діяльності.

 Друге місце за обсягом надходжень до загального фонду бюджету Кілійської міської територіальної громади належить місцевим податкам і зборам, що сплачуються (перераховуються) згідно з Податковим кодексом України, питома вага яких становить 35,8 відсотків.

Також на наповнюваність бюджету  вплинуло вилучення з 01 жовтня 2023 року до 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан з місцевих бюджетів на користь держбюджету 100 відсотків обсягу надходжень податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами на підставі Закону України «Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно промислового комплексу України», прийнятого Верховною Радою України 08 листопада 2023 року №3428-ІХ;

Тому також важливість проблеми при затвердженні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки полягає в необхідності наповнення бюджету Кілійської міської територіальної громади та спрямування отриманих коштів від сплати податку на вирішення соціально-економічних проблем територіальної громади.

 

      Враховуючи, вищевикладене, Кілійською міською радою розробляється проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громади» та публікується на офіційному сайті міської ради.

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив 

Таблиця 1

 

Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава (орган місцевого самоврядування –   Кілійська міська територіальна громада Ізмаїльського району Одеської області

+

-

Суб’єкти господарювання

+

-

в т.ч. суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

* Чисельність населення Кілійської міської  територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області   станом на 01.01.2024 року – 32 486 осіб, відповідно до інформації ГУС в Одеській області.

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Кілійської міської ради. 

Згідно статті 266 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування встановлюють ставки та пільги податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючого регуляторного акта: 

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючого регуляторного акта, оскільки ставки із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджені рішенням Кілійської міської ради від 23 червня 2021 року № 541-VIII-9 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»,встановлені, відповідно до Національного класифікатора ДК 018-2000, який скасований Наказом Міністерства економіки України 16.05.2023 року № 3573, цим самим Наказом затверджено новий національний класифікатор НК 018:2023, яким змінено класифікацію будівель та споруд. Також у зв’язку з прийняттям Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" КОАТУУ втратив актуальність. Міністерством розвитку громад та територій розроблено та затверджено Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) (наказ від 26.11.2020 № 290 зі змінами, внесеними наказом від 12.01.2021 № 3), який відповідає чинному законодавству і запроваджується на заміну КОАТУУ. 

З  метою  правового  регулювання  господарських  і  адміністративних  відносин  між  членами  територіальної  громади,  органами  місцевого  самоврядування  та  податковими  органами,  урахування  змін  у  податковому  законодавстві  міська  рада  має  ухвалити  нове  рішення  про  встановлення  у  громаді  ставок  податку  на  нерухоме  майно,  відмінне  від  земельної ділянки, яке набуде чинності з 01.01.2026 на необмежений період.   

У разі відсутності регулювання, не буде забезпечено надходження коштів зі сплати  податку  та  контролю  за  правильністю  нарахування,  повнотою  й  своєчасністю  сплати,  передбачених  пунктом 10.2 статті 10 Податкового Кодексу України.  

Негативний вплив буде завдано  територіальній  громаді, оскільки відсутність надходжень  до зведеного  бюджету  Кілійської  міської  територіальної  громади  ставить  під  загрозу  виконання  цільових  програм:  соціальних,  економічних   тощо, фінансування бюджетної сфери, виплату  заробітної плати працівникам, які фінансуються зі зведеного бюджету Кілійської міської  територіальної громади, та ін.   

 

Розрахунок витрат суб’єктів господарювання за 1 кв. м житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних та фізичних осіб

 

Таблиця 2

Класифікація будівель/зональність

Розмір ставки податку від мінімальної заробітної

плати, установленої законом на 01 січня звітного

(податкового року, за 1 кв. м бази оподаткування, %

 

 

Вартість 1 кв. м., грн.*

 

Відхилення, грн. (+-)

2025 рік

2026 рік

2025 рік

2026 рік

у 2026 від 2024

1

2

3

4

5

6 = 5 – 4

Будівлі житлові, що перебувають у власності:

 

 

 

 

 

- фізичних осіб

0,75

0,75

53,25

60,0

6,75

- юридичних осіб

1,25

1,25

100,0

100

0

Будівлі нежитлові, що перебувають у

власності

 

 

 

 

 

- фізичних осіб

0,75

0,75

53,25

60,0

6,75

- юридичних осіб

1,25

1,25

100,0

100

0

* Розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2025 року –8 000 грн; відповідно до Закону України від 19.11.2024 № 4059-IX “Про Державний бюджет України на 2025 рік", згідно з яким розміри мінімальної заробітної плати становить 8000.Варто зазначити, що в Бюджетній декларації на 2025-2027 роки, схваленій Кабінетом Міністрів України, вказано, що розмір мінімальної зарплати не змінено та залишається на рівні 8 000 грн  до 2027 року.

Вартість за 1 кв. м нерухомості може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні.

 

Питання  наповнення  зведеного  бюджету Кілійської  міської територіальної  громади, у тому числі через установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від  земельної  ділянки,  є  сферою  загальних  інтересів  громади,  суб’єктів  господарювання  та  органів місцевого самоврядування.  

Стабільність  надходжень, що  формують  загальний  фонд  зведеного  бюджету Кілійської  міської  територіальної  громади,  дозволяє  забезпечити  безперебійну  його  життєдіяльність  у  різних  сферах,  своєчасну виплату заробітної плати працівникам  бюджетних установ, провести фінансування місцевих цільових програм тощо.  

 

II. Цілі державного регулювання

Проект РА - проект рішення Кілійської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області» розроблено з метою врегулювання правовідносин між органами державної влади і місцевого самоврядування та платниками податку на нерухоме майно з питань адміністрування та сплати податку, встановлення єдиних норм, створення рівних умов ведення бізнесу, рівних умов сплати податку.

    Цілі державного регулювання безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми: - виконання вимог чинного законодавства;

  • встановлення розмірів ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області, а також:

  • зручність у застосуванні елементів податку;

  • здійснення планування та прогнозування надходжень від податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, при формуванні бюджету Кілійської міської територіальної громади;

  • врегулювання правовідносин між міською радою та платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

  • зменшення податкового навантаження на окремі категорії платників, які потребують додаткових пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

  • забезпечення відкритості процедури, прозорості дій органу місцевого самоврядування.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1.Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1 

 

Неприйняття регуляторного акта Кілійською міською радою

Така альтернатива є неприйнятною

Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету Кілійської міської територіальної громади, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов’язано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії тощо.  Така ситуація призведе до зменшення надходжень до міського бюджету, що в подальшу чергу не дозволить в повному обсязі здійснювати фінансування бюджетних установ міста у тому числі по захищених статтях витрат за рахунок коштів бюджету  МТГ.

Альтернатива 2

 

Встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території громади відповідно до

Національногокласифікатора будівель  і споруд НК 018:2023

Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятною.

З введенням в дію запропонованого регуляторного акту будуть упорядковані відносини між суб’єктами господарювання, громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування на територіях усіх населених пунктів Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області з питання сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до чинного законодавства.

Прогнозні нарахування податку у першому  році   застосування  складуть орієнтовно 7 363,7 тис.грн., протягом 5-ти років орієнтовно 36 886,7тис.грн., що дасть можливість здійснювати заходи для соціально-економічного розвитку території.

 

У 2024 році надходження до бюджету Кілійської міської територіальної громади від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, склали6 566,2 тис. грн., з них, сплачених фізичними особами3 219,8тис.грн., за ставками, що встановленідіючим на даний час регуляторним актом від розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (2023 рік – 6 700,00 грн.).

Питання залучення  7 363,7 тис. грн. до бюджету громади у перший рік регулювання від платників податку, у тому числі від фізичних осіб – 3 703,7тис. грн., пропонується вирішити шляхом затвердження рішення Кілійської міської ради з урахуванням вимог чинного законодавства та в межах повноважень наданих органам місцевого самоврядування.   

Таблиця 3

 

Показники

Юридичні особи — власники об’єктів нерухомості

Фізичні особи — власники об’єктів нерухомості

Разом

разом

житлова

нежитлова

разом

житлова

нежитлова

1

2

3

4

5

6

7

8

Кількість платників податку, осіб:

 

 

 

 

 

 

 

- на 01.01.2024 р.

88

12

76

739

538

201

827

- на 01.01.2025 р.

88

12

76

1370

1123

247

1458

- на 01.01.2026 р.

88

12

76

1370

1123

247

1458

Надходження,  тис. грн.:

 

 

 

 

 

 

 

 

- факт за 2024 р. (тис.грн)

3 346,3

146,5

3 199,8

3 219,9

1 031,4

2 188,5

6 566,2

- очікувані на 2025 р. (тис.грн)

3 649,7

157,7

3 492,0

3 335,0

1 050,0

2 285,0

6 984,7

- прогноз від запропонованого регулювання на 2026 рік

3 660,0

160,0

3500,0

3 703,7

1 187,2

2 516,5

7 363,7

Надходження від запропонованого регулювання за п’ять років* тис. грн.

18 300,0

800,00

17 500,00

18 586,7

5 945,2

12 641,5

36 886,7

Зазначені в таблиці данні розраховані статистичним методом, враховуючи інформацію Фінансового управління Кілійської міської ради отриманої з програми Місцеві бюджети

 

Розрахунок

витрат суб’єктів господарювання та вигод органу місцевого самоврядування при впровадженні альтернативи 2

(прийняття регуляторного акта «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»

 

Таблиця 4

Класифікація будівель/ зональність

Фактичні надходження  за 2024 рік, тис.грн./ вартість 

1 кв. м

Середній розмір

ставки від

мінімальної

заробітної плати,

установленої на

01.01.2026,

%

Середня вартість 

1 кв. м, грн.

 

 

 

 

Розрахунко ва чисельність на

2026 рік,  осіб

 

 

 

 

 

Розрахункова площа

нерухомос

ті, 

кв. м*

Прямі витрати суб’єктів

господарювання на сплату податку/

надходження до

бюджету громади, тис. грн.

за

перший рік

за п’ять років**

1

2

3

4

5

6

7 = 4 х 6

8

Будівлі житлові, що перебувають у власності: 

 

1 177,9

-

-

 

1 135

 

22 175,98

 

 

1396,6

 

6 745,2

- фізичних осіб

1 031,4 / 50,25

0,75

60,0

1 123

20 525,01

1 231,5

5 945,2

- юридичних

146,5 / 88,75

1,25

100,0

12

1 650,97

165,1

800,0

Будівлі нежитлові, що перебувають у власності: 

 

5 388.3

-

-

 

323

 

79 605,5

 

 

6 218,5

 

30 141,5

- фізичних осіб 

2 188,5 /50,25

0,75

60,0

247

43 551,46

2 613,1

12 641,5

- юридичних осіб 

3 199,8/80,75

1,25

100,0

76

36 054,04

3 605,4

17 500,0

Разом

6 566.2

 

 

1 458

101 781,48

7 363,7***

36 886,7

 

* Розмір мінімальної заробітної плати на 01.01.2024 рік – 7 100 грн., на  01.01.2025 р. - 8 000 грн(Державний бюджет України на 2024, 2025 роки. Вартість за 1 кв. м нерухомості може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні.

 

Розрахунок площі житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних осіб, визначено таким методом: співвідношення фактичних надходжень у 2024 році до вартості 1 кв. м нерухомості за відповідний звітний період. Для обрахунку розрахункової площі для оподаткування та прогнозних надходжень від запровадження регуляторного акта враховувалися фактичні надходження у 2024 році, оскільки прогнозні надходження на 2026 рік є розрахунковими та можуть змінюватися від чисельності платників податку та інших економічних факторів.

Так розраховано по:

- фізичним особам, які є власниками об’єктів житлової нерухомості - 

1 031 381,82:(0,75х6700:100) = 20 525,01кв. м;

- фізичним особам, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості - 

2 188 460,88:(0,75х6700:100)= 43 551,46кв. м;

- юридичним особам, які є власниками об’єктів житлової нерухомості - 

146 523,99:(1,25х7100:100)= 1 650,97кв. м;

- юридичним особам, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості - 

3 199 795,61:(1,25х7100:100)= 36 054,04кв. м.

** Розрахункові надходження від запропонованого регулювання за 5 років визначено з урахуванням прогнозної мінімальної заробітної плати (лист Міністерства фінансів України від 30.08.2024 № 05110-08-6/25333).

Відповідно до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки, схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 751,  у 2025-2027 роках розмір мінімальної заробітної плати становитиме 8000 гривень.

Обсяг надходжень може коригуватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні.

*** Прогнозований обсяг надходжень від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки зменшено, у зв’язку з  тим, що у 2024 році до суми надходжень увійшла сплата податкового боргу 

 

2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Залишити діючий регуляторний акт без змін

Відсутні

Негативний вплив на наповнення міського бюджету. Приблизна втрата  7 363,7тис.грн., як результат, недофінансування бюджетної та соціальної сфер 

Альтернатива 2

 

Прийняття даного регуляторного акту

  • визначення ставок та пільг за єдиними нормами на всій території громади відповідно до національного класифікатора будівель  і споруд НК 018:2023;

  • забезпечення надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету територіальної громади за 2026 рік у сумі 7 363,7 тис.грн.;  за 5 років – 36 886,7 тис.грн

  • врегулювання та впорядкування правовідносин між міською радою, контролюючими органами (органами державної влади) та суб’єктами господарювання в процесі нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Витрати  пов’язані  з  прийняттям  регуляторного акту,  асаме:

 

- на розповсюдження прийнятого регуляторного акту;

- на організацію контролю за надходженням коштів до міського бюджету

Альтернатива 3

 

Встановлення максимальних ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

Максимальне надходження до бюджету міської ТГ від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які можливо направити для забезпечення фінансування соціально важливих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

Прогнозні надходження податку у першому році застосування складуть 12 213,8тис.грн, протягом 5-ти років – 61 069,0тис.грн

Значне збільшення податкового навантаження на суб’єктів господарювання поставить під загрозу їх фінансове становище, що в свою чергу призведе до ухилення від оподаткування та нестабільних надходжень до бюджету міської ТГ. 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Відсутні

Не виконання бюджетних програм, відсутність коштів нареалізацію соціальних проектів, посилення нестабільності суспільного настрою,відсутність дозвілля, неналежне надання медичних та освітніх послуг, можлива міграція населення.

Альтернатива 2

Сплата податків за обґрунтованими ставками.  Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

Правове закріплення відносин між міською радою та громадянами

Сплата податків за встановленими ставками

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць (орієнтовно) *

-

-

11

77

88

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

12,5

87,5

100

 

За інформацією Головного управління ДПС в Одеській області від 19.02.2025р.№ 3310/5/15-32-04-01-05 на запит виконавчого комітету Кілійської міської ради (вих. від 10.02.2025 р. № 752/13/25 формування звітів по Головному управлінню ДПС в Одеській області здійснюється відповідно до наказу Державної податкової служби України від 25.11.2022 № 867 «Про затвердження звітів про надходження/нарахування податків, зборів та інших платежів, контроль за сприянням яких покладено на ДПС, та Порядку їх складання». Штатним програмним забезпеченням, яке використовується в Головному управлінні ДПС в Одеській області формування даних за критерієм виду суб’єктів господарювання «мікропідприємства, малі, середні» зазначеним наказом не передбачено тому інформацію щодо кількості суб’єктів господарювання по критеріям надати не видалось можливим.  

 

* Дані для оцінки впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання  внесено за інформацією Фінансового управління Кілійської міської ради отриманої з програми Місцеві бюджети вказана кількість платників податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки станом на 01.01.2025 року

 

Згідно інформації Фінансового управління Кілійської міської ради отриманої з програми Місцеві бюджети на території громади 1458 платників податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, з яких 1370 фізичних осіб — власники об’єктів нерухомості, 88 –суб’єктів господарювання

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного акта Кілійською міською радою

 

Незмінність діючої політики справляння місцевих податків і зборів за ставками діючим рішенням, яке необхідно привести у відповідність до діючого законодавства України.

 

Сумарні витрати на сплату податку суб’єктами господарювання, які  підпадають під дію регулювання в 2026 році прогнозовано складуть 3770,5тис.грн, за 5 років – 18 300,0 тис.грн

Альтернатива 2

Встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території громадивідповідно до національного класифікатора будівель  і споруд НК 018:2023

- Прийняття даного рішення забезпечить досягнення

встановлених цілей, чітких та прозорих механізмівсправляння та сплати місцевих податків натериторії Кілійської міської територіальної громади та

відповідне наповнення бюджету міськоїтериторіальної громади.

ВрахованоНаціональний класифікатор України НК 018:2023

«Класифікатор будівель та споруд», який затверджений

наказом Міністерства економіки України від 16травня 2023 № 3573  та Кодифікаторадміністративнотериторіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) затвердженого наказом Міністерства розвитку

громад та територій України від 26.11.2020 № 290. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування.

Прямі матеріальні витрати на сплату податку суб’єктами

господарювання, які підпадають під дію регулювання.

 

 

Альтернатива 3

 

Встановлення максимальних ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Відсутні в частині сплати податку, оскільки збільшується податкове навантаження на платників податків за рахунок збільшення ставки податку

Часові витрати на отримання інформації змін  оподаткування - 1 година

Сумарні витрати на виконання регуляторного акту суб’єктами господарювання у  за перший рік становитиме 4 524,6 тис.грн, та протягом 5-ти років – 22 623,0

 

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона не сприяє створенню рівних умов для суб’єктів господарювання на всіх територіях населених пунктів міської громади.  Прийняття другої альтернативи дасть можливість досягти цілей державного регулювання в повній мірі за рахунок встановлення єдиних норм щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на усій території громади.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);

2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

 

Рейтинг результативності

(досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності 

(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

 

Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету міста коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов’язано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії тощо. 

Негативний вплив буде завдано територіальній громаді міста, оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих міських цільових програм.

Отже проблема продовжує існувати.

Альтернатива 2

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повного мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевим податкам і зборам у відповідність до вимог ПК України встановлення доцільного та обґрунтованого розміру податку з урахуванням рівня платоспроможності платників податку.

Прогнозні надходження до бюджету громади складуть  за 2026 рік - 7 363,7тис.грн.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Суб’єкти господарювання,

громадяни та органи місцевого

самоврядування: Сплата податку без врахування чинних

змін у законодавстві до затвердженого

Національного класифікатора України

НК 018:2023

«Класифікатор будівель та споруд», та

Кодифікатора адміністративно-

територіальних

одиниць та територій

територіальних громад (КАТОТТГ).

 

Органи місцевого самоврядування: відсутні

Унеможливлює нарахування та сплату податку на нерухоме майно. Недоотримання надходжень коштів до місцевого бюджету на прогнозованому рівні 7 363,7тис.грн. Громадяни: відсутні

Суб’єкти господарювання:

відсутні

Альтернатива не прийнятна.

Негативний вплив може буде завдано підприємництву через можливість виникнення 

суперечливих ситуацій,

створення нерівних умов для суб’єктів господарювання,

відсутність єдиних норм щодо сплати податків юридичними та фізичними особами.

Складність у контролі за сплатою податку, адже він не відповідатиме чинним нормам законодавства.

 

Альтернатива 2

Суб’єкти господарювання,

громадяни та органи місцевого

самоврядування:

Наповнення бюджету

Кілійської міської територіальної громади та спрямування

фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток Кілійської міської територіальної громади.

Сплата податку платниками податку за обґрунтованими

ставками.  Будуть враховані чинні зміни у законодавстві до затвердженого

Національного класифікатора України НК 018:2023

«Класифікатор будівель та споруд», та

Кодифікатора адміністративно-

територіальних

одиниць та територій

територіальних громад (КАТОТТГ).

Встановлення пільг по сплаті податку на

нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки для платників податку.

Органи місцевого самоврядування:  витрати пов’язані із розповсюдженням рішення  Суб’єкти

господарювання та громадяни:

сплата   податку до бюджету МТГ за

встановленими ставками

 

 

При виборі зазначеної альтернативи буде

максимально досягнуто цілі державного регулювання 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого  регуляторного акта

Альтернатива 1

Альтернатива 1 не дає можливості досягнути поставлених цілей державного регулювання; 

- відсутність єдиних норм на всій території Кілійської міської територіальної громади (проблема продовжує існувати). 

Виникнення суперечливих ситуацій, нерівність умов. Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України   та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 2

Альтернатива є  доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення  бюджету Кілійської міської

територіальної громади. Податкове

навантаження для платників  податку

не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів  органу місцевого

самоврядування та платників податку. Буде враховано Національний класифікатор України НК 018:2023

«Класифікатор будівель та споруд», що був затверджений наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 

№ 3573  та Кодифікатор адміністративно-територіальних

одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) затвердженого

наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290.

На дію даного акту можливий вплив зовнішніх чинників – ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері. В такому випадку рішення міської ради потребує внесення відповідних змін та доповнень або перегляду.

Виникнення податкового боргу про причині не сплати податку.

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно - обґрунтованого податку, прийняття рішення забезпечить наповнення бюджету, податкового навантаження для платників не буде надмірним та будуть враховані зміни у законодавстві щодо затвердженого Національного класифікатора України НК 018:2023 «Класифікатор будівель та споруд», та Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ).

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізм, закладений в основу проекту регуляторного акту, передбачає затвердження ставок та сплату всіма платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області.

Вирішити питання встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської МТГ з врахуванням чинних змін у законодавстві до затвердженого Національного класифікатора України НК 018:2023 «Класифікатор будівель та споруд», та Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) та з врахуванням особливостей населених пунктів, що входять до складу Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області, пропонується шляхом ухвалення запропонованого рішення міської ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування. 

ПКУ визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України). При цьому Кодексом окремо не розподіляються фізичні особи на громадян та фізичних осіб-підприємців.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекту рішення, надані суб’єктами господарювання, громадянами територіальної громади в установленому законом порядку. 

Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: 

доцільності – використання наданих державою повноважень органам місцевого самоврядування щодо встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та забезпечення наповнення бюджету міської територіальної громади;

ефективності – запровадження даного регуляторного акту забезпечить правові підстави для адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та стабільність наповнення бюджету міської територіальної громади; 

збалансованості – для платників податку, яких стосуватиметься даний регуляторний акт,  чітке визначення умов нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для бюджету – стабільність находжень від сплати податку;

  передбачуваності – прийняття даного регуляторного акту дозволить платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, запланувати у декларації суму податку на наступний рік, а органу місцевого самоврядування – спрогнозувати дохідну частину бюджету громади;

  принципу "прозорості" – даний проект рішення оприлюднено на офіційному сайті Кілійської міської територіальної громади (https://kiliyska-gromada.gov.ua);

  врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування громадськість може направляти свої пропозиції та зауваження, які будуть розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства України.

Таким чином, впровадження регуляторного акту забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у тому числі нерезидентами, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, та громадянами, що сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у порядку та на умовах, визначених Податковим кодексом України і цим регуляторним актом.

Заходи, що будуть здійснені при розробці проекту рішення Кілійської міської ради “Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області:

- оприлюднення проекту рішення та отримання пропозицій і зауважень;

   - прийняття пропозицій та зауважень від платників даного податку, консультування телефоном;

   - погодження (висновок) профільної депутатської комісії;

   - прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради;

   - оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні Державної податкової служби. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати місцеві податки та збори, не змінюючи порядок їх обчислення, та не здійснюють адміністративних процедур щодо нарахування.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений, регуляторний акт буде діяти починаючи з 01.01.2026 року. У разі внесення змін до чинного законодавства України або на підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акту буде проведена процедура внесення змін до регуляторного акту або прийняття нового регуляторного акту, в установленому законом порядку.

Відповідно до пункту 12.3.3 статті 12 Податкового кодексу України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

  • розмір надходжень до бюджету Кілійської міської територіальної громади, пов'язаних з дією акта;

  • кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта; -розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконанням вимог акта;

  •  розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

  • рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

 

Прогнозні показники результативності

 

Показники

За перший рік впровадженого регулювання

2026

За наступний рік

2027

За п’ять  років

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних

цільових фондів, тис.грн

 

7 363,7

 

7 368,0

 

36 886,7

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

 

1458

 

 

1458

 

7 290

- юридичні особи

88

88

440

- фізичні особи

1370

1370

6 850

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

Розмір коштів і час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання на сплату податків і зборів, складає 1,5 години, що в грошовому вимірі становить 72 грн.

З розрахунку 48 гривень у погодинному розмірі відповідно до Закону України від 19 листопада 2024 року№ 4059-IX «Про державний бюджет України на 2025 рік»

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Високий

Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особамимісцевого самоврядування, офіційнооприлюднюються в друкованих засобах масової інформації.

Таким чином, рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Даний регуляторний акт буде розміщено на офіційному сайті Кілійської міської ради -https://kiliyska-gromada.gov.ua/ в розділі Регуляторна політика – проекти рішеньрегуляторних актів.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту

 

Оцінка ефективності регуляторного акту буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту.

Результативність рішення буде відстежуватися за допомогою порівняння числових показників (сума надходжень до міського бюджету).

Метод проведення відстеження результативності дії регуляторного акту – статистичний. 

Джерелами інформації для відстеження результативності регуляторного акту буде інформація Фінансового управління Кілійської міської ради отриманого з програми Місцеві бюджети -  «Звіт по платниках».

Базове відстеження результативності здійснюватиметься через 6 місяців з дня набрання чинності запропонованого регуляторного акту.

Повторне відстеження здійснюватиметься не пізніше ніж через рік з часу набрання чинності регуляторного акту.

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

Міський  голова                                                           Вячеслав ЧЕРНЯВСЬКИЙ

 

Додаток 1

до аналізу регуляторного впливу регуляторного акта – проєкту рішення Кілійської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати  податку  на нерухоме майно, відмінне від земельної  ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у січні-лютому 2025 року.

 

 

п/н

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робоча нарада на рівні міського голови щодо підготовки проєктів регуляторних актів про встановлення місцевих податків та зборів на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області

5

Обговорено та

запропоновано залишити

розміри ставок податку на

рівні діючих ставок

2

Вид консультації:

В телефонному та усному режимі

4

Отримання інформації

та пропозицій

Розглядалось питання

щодо розширення пільг

незахищених верств

населення

3

Консультації з представниками:

депутатським корпусом на пленарному засіданні 58-ої чергової сесії Кілійської міської ради VIII скликання

 

17

Обговорення регуляторного акта – проєкту рішення Кілійської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати  податку  на нерухоме майно, відмінне від земельної  ділянки на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області»

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва

(мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 88 (одиниць), у тому числі малих підприємств – 11 одиниць, або 12,5% та мікропідприємств – 77 одиниць або 87,5 %;

Питома вага суб’єктів малого підприємництва, на яких справляє вплив дія запропонованого регулювання, у загальній кількості суб’єктів господарювання становить  100%. Регуляторний акт поширюється на суб’єктів господарювання, які перебувають на обліку в податковій інспекції інших областей України, але мають об’єкти нерухомості на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області.

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання 

п/н

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

   Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

 

-

-

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

-

-

-

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 

-

 

-

-

5

Інші процедури: сплачено податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, тис.грн

7 363,7

7 368,0

36 886,7

6

Разом, тис.грн

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) 

7 363,7

х

36 886,7

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

88

 

8

Сумарно, тис.грн 

7 363,7

х

36 886,7

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва

щодо виконання регулювання та звітування

 

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2025 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 2088 години або 2088 год/12=174 год за місяць

Відповідно до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки, схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 751,  у 2025-2027 роках розмір мінімальної заробітної плати становитиме 8000 гривень. Використовуємо для розрахунків розмір мінімальної заробітної плати штатного працівника на 2026 рік –8 000,00 грн.,                                   у погодинному розмірі - 48 гривень

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула:  витрати часу на отримання інформації про регулювання х вартість часу субʼєкту малого підприємництва (заробітна плата)  0,1 год х 48,0 грн/год = 4,8 грн

4,8

4,8

24,0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання  

-

-

-

11

Процедури офіційного звітування

Формула: (витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х кількість періодів звітності за рік  (0,31 год+0,161 год) х 48,0  грн/год х 1 =22,8 грн. 

22,08

22,08

110,4

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

-

-

-

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень Формула:  

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)  

 

26,88

 

х

 

134,0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

88

 

16

Сумарно, гривень

Формула: (рядок 14 х рядок 15)  

 

2 365,44

 

х

 

11 827,2

 

 

 

 

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Орган місцевого самоврядування: Кілійська міська рада

 

       Адміністрування даного регуляторного акту буде проводитись на рівні Державної податкової служби. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати місцеві податки та збори, не змінюючи порядок їх обчислення та сплати, не здійснюють адміністративних процедур.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

(дані рядка 8 пункту 3 цього додатка)  

 

7 363,7 

 

36 886,7

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

(дані рядка 16 пункту 3 цього додатка)  

2 365,44

11 827,2

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

(сума рядків 1 та 2 цієї таблиці)  

9 729,14

48 645,7

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

(дані з таблиці "Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва" цього додатка)  

-

-

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

(сума рядків 3 та 4 цієї таблиці)  

9 729,14

48 645,7

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

  Пом'якшувальними заходами для субʼєктів малого  підприємництва може бути встановлення менших розмірів ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, або спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання. 

  1. Щодо зменшення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Кілійської  міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області. 

Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 статті 266 Податкового кодексу України ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування. 

З метою пом'якшення дії державного регулювання, недопущення значного фінансового навантаження на субʼєктів господарювання проектом рішення запропоновано розмір ставок податку у діапазоні від 0,1 до 1,5% в залежності типу обʼєкта оподаткування, що в більшості випадків менше граничного розміру ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, передбаченого Податковим кодексом України. 

Виходячи із вище викладеного, корегуючі (пом’якшувальні) заходи для малого бізнесу на території Кілійської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області передбачені. 

2. Щодо спрощення адміністративних процедур з регулювання. 

Перелік документів та форма декларації, які подаються в державний контролюючий орган, визначені чинним законодавством

 

        

 

 

 

Міський  голова                                                        Вячеслав ЧЕРНЯВСЬКИЙ

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь