A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кілійська громада
Одеська область, Ізмаїльський район

Управління соціального захисту населення Кілійської міської ради інформує

Дата: 29.11.2023 10:59
Кількість переглядів: 39

За ініціативою Першої леді Олени Зеленської розпочалася всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», яка покликана створити систему сервісів і послуг, які зможуть різними способами та дієвими механізмами підтримати українців у складні часи повномасштабної війни.
Що таке ментальне здоров’я? Чи вдається нам долати щоденні стреси? Працювати та взаємодіяти? В Україні ми всі висловлюємо ці питання коротким- Ти як? З початком повномасштабного вторгнення понад 90 % українців мали симптом тривожного розладу. Часто відсутність звернення по допомогу супроводжується «міфами» про те, що сильна людина сама може впоратися зі стресом, втомою, страхом. Люди відкрито не говорять про свій ментальний стан з різних причин: з близькими – щоб не засмучувати, з колегами - щоб не втратити роботу, з лікарями – щоб не отримати медичний діагноз психічної хвороби, тощо.
Саме тому за ініціативою Першої леді Олени Зеленської розпочалася всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?». Програма ментального здоров’я має багато різноманітних сервісів, зокрема і медичної допомоги в сфері ментального здоров’я, які створені для допомоги різній категорії людей- дітям,  підліткам, осіб старшого віку, військовим, ветеранам війни, осоам з інвалідністю.
Мета програми – сприяти формуванню у суспільстві культури піклування про ментальне здоров’я. Дбати про нього – настільки ж важливо, як і про фізичне здоров’я.
Допомогти цьому зможуть матеріали та активності, які підготовлені в рамках Програми ментального здоров’я. 
Сьогодні ми пропонуємо вам ознайомитись з розділом Базові навички турботи про себе та інших - це довідник, який пропонує техніки з допомоги іншим і собі насамперед.
    Порада 1. Спершу подбай про себе. Ми не можемо дбати про інших, допоки не потурбуємося про себе. За будь-якої надзвичайної ситуації кисневу маску спершу надягаємо на себе. Намагайтесь якомога частіше виконувати поради, які допоможуть вам щодня долати стрес. Оберіть із них найбільш ефективні саме для вас: щоденна рутина (сон, їжа, фізичні вправи, режим дня), улюблена та звична соціальна активність (чим займаюсь, із ким спілкуюсь), тощо. Уникайте шкідливих стратегій боротьби зі стресом (зловживання алкоголем, психоактивними речовинами). Якщо вам не вдається виконати запропоновані дії сьогодні, не картайте себе та спробуйте знову наступного дня.
    Порада 2. Турбота про інших у щоденному спілкуванні. Не тільки те, що ми говоримо, але і те, як ми говоримо, впливає на комфорт нашого оточення. Не лише слова, але й тон вашого голосу, постава та привітання у повсякденному житті впливають на те, як люди бачать вас і що відчувають. При спілкуванні з іншими велике значення мають саме навички спілкування: мова тіла (зоровий контакт, жести, поза, тон голосу), активне слухання (уважно слухати, повторювати, підсумовувати), прийняття почуттів інших (розуміти почуття й демонструвати турботу), похвала, вдячність, підтримка та повага гідності людини. При розмові використовуйте слова підтримки, щоб показати співпереживання («Я розумію, про що ви говорите», «Я чую вас», «Я можу зрозуміти, що це тяжке випробовування для вас») та визнавайте всі втрати чи важкі почуття, якими співрозмовник/-ця ділиться («Мені дуже шкода чути це», «Так, це дійсно важка ситуація», «Це болить, це
справді важко, але я тут щоб допомогти тобі впоратися з непростою ситуацією...»).
    Порада 3. Практична допомога людині: діємо, спираючись на потреби. Часом прості речі покращують якість життя людей довкола. Наше головне завдання — визначити потреби людини і не вважати, що ми знаємо
ці потреби краще за неї. Саме визначивши потреби, підібравши можливі варіанти вирішення проблеми, ви сприятиме активному залученню співрозмовника чи співрозмовниці до важливих рішень і зменшите відчуття його/її безпорадності перед лицем стресових подій і невизначеності.
До прикладу, слід пояснити співрозмовнику/-ці , що всі реакції на дію стресу — нормальні і не варто себе звинувачувати, надати базову інформацію про служби підтримки, допомогти людині прийняти рішення тощо. 
Порада 4. Допоможіть іншим допомагати собі. Найкращий спосіб підтримки — допомагати людям допомагати самим собі. У такий спосіб у вас буде більше енергії та часу допомагати іншим.
Метод «стій-думай-дій» можна застосовувати задля підтримки та допомоги іншим упоратися з власними потребами.
Стій. Попросіть людину зупинитися та перелічити її наявні проблеми (їх можна записати). Попросіть вибрати одну проблему, з якою можна щось зробити.
Думай Попросіть людину придумати якомога більше різних способів вирішення цієї проблеми. Спробуйте придумати щонайменше 2 або 3 різні варіанти. Такі питання можуть допомогти:
— Що ви робили раніше, щоб подолати подібні проблеми?
— Чи є хтось, до кого ви можете звернутися, хто може допомогти у вирішенні цієї проблеми (наприклад, близькі, друзі або організації)?
— Чи були подібні проблеми у знайомих людей? Як їм вдалося їх вирішити?
— Які плюси і мінуси кожного з ваших можливих рішень?
Дій Попросіть людину обрати один із варіантів зі списку можливих рішень, який можна спробувати. Переконайтеся, що варіант безпечний для людини та інших, якщо вони його реалізують. Деяким людям може знадобитися підтримка, щоб розбити їхнє рішення на практичні кроки.
Якщо рішення, яке вони обрали, не допомагає, людина може повернутися до списку та спробувати інше рішення.
Матеріали щодо самодопомоги та підтримки інших можна знайти на Спеціальній сторінці Програми у соціальних мережах Facebook та Instagram, а також на офіційних сторінках Першої леді України Олени Зеленської.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь