Кілійська громада
Одеська область, Ізмаїльський район

УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ КІЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІНФОРМУЄ:

Дата: 09.06.2025 13:18
Кількість переглядів: 30

Фото без опису

Соціальні послуги: що це та як їх отримати?

Кожен з нас опинявся в ситуації, коли звертався за підтримкою чи допомогою до батьків чи друзів, але часом такої підтримки недостатньо. Якщо людина опинилась у скрутній ситуації, вона може звернутись за професійною підтримкою – соціальними послугами.

 

Соціальні послуги – це заходи з допомоги особам/сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах та не можуть самостійно подолати труднощі. Соціальні послуги можуть бути:

  • простими, які не потребують постійної комплексної допомоги, зазвичай вони є короткотривалими і разовими (наприклад, консультація чи представництво інтересів);

  • комплексними – планомірна і тривала у часі послуга, яка потребує взаємодії фахівців (наприклад, соціальний супровід). Соціальні послуги може отримати кожен, хто їх потребує за місцем фактичного проживання (навіть якщо людина офіційно не зареєстрована).

 

Кілька прикладів, хто і у яких випадках може звернутись за соціальними послугами:

  • дорослі чи діти, які за станом здоров’я потребують послуг (втратили рухову активність, мають інвалідність, невиліковні хвороби, психічні розлади), а також їхні сім’ї;

  • сім’ї, які зазнали шкоди внаслідок пожежі, стихійного лиха, катастрофи, бойових дій, терористичного акту, збройного конфлікту, тимчасової окупації;

  • малозабезпечені сім’ї чи ті, в яких є безробітні;

  • сім’ї, які потребують підтримки у вихованні дітей (розлучення, яке впливає на дитину, одинокі батьки, сім’ї, в яких батьки ухиляються від обов’язків, сім’ї, які виховують дітей сиріт, сім’ї, які виховують дітей, тимчасово залишених батьками (батьки-заробітчани);

  • діти-сироти;

 

Види соціальних послуг

 

Консультування

Це – комплекс заходів, які треба людині або сім’ї, аби вийти зі складної життєвої ситуації і адаптуватися до нових життєвих умов. Консультування – це професійне спілкування між фахівцем і людиною, яка звертається за допомогою. Фахівці послуги – переважно психологи або педагогічні працівники, які пройшли спеціальну підготовку та володіють техніками консультування.

Для кого ця послуга?

Для людей, у яких виникли складні життєві обставини через інвалідність, вік, стан здоров’я, соціальне становище; для безхатченків, які потребують консультацій; для людей, які перебувають у місцях позбавлення волі; для людей, у яких склались інші складні життєві обставини.

Що роблять фахівці послуги?

  • аналізують життєву ситуацію, що склалася, визначають основні проблеми та шляхи вирішення;

  • разом з людиною, яка звертається за послугою, складають план виходу зі складної життєвої ситуації, допомагають його реалізувати;

  • надають інформацію щодо соціального захисту;

  • надають психологічну допомогу;

  • коригують психологічний стан і поведінку в повсякденному житті;

  • формують і розвивають соціальні навички і соціальні компетенції;

  • за потреби закликають брати участь в групах самодопомоги;

  • допомагають зміцнити або відновити родинні, дружні та офіційні зв’язки;

  • консультують, як отримати правову допомогу або інші соціальні послуги, залежно від потреб;

  • консультують, як знайти роботу, допомагають з пошуками (зокрема, проводять експертизу потенційних професійних здібностей і професійної орієнтації).

Залежно від потреб, консультування може бути психологічним або правовим, разовим або тривалим.

 

Соціальний супровід

Це – комплексна соціальна послуга, під час якої фахівці планомірно допомагають людині або сім’ї у складних життєвих обставинах подолати труднощі.

Для кого ця послуга?

Для людей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив таких обставин.

Що роблять фахівці послуги?

  • відвідують людину;

  • оцінюють її потреби, спільно з отримувачами послуг формують та реалізують індивідуальний план соціального супроводу;

  • аналізують, чи дотримується людина плану, і за потреби коригують його;

  • допомагають оформити документи;

  • спілкуються з членами сім’ї та друзями людини, аби знайти ефективні рішення;

  • надають індивідуальну або групову психологічну підтримку, залучають членів сім’ї до психотерапевтичних чи корекційних груп;

  • організовують групи взаємодопомоги;

  • готують і проводять сімейні групові наради, мережеві зустрічі;

  • залучають людину, якій треба соціальний супровід, до тренінгів, дискусій, засідань за круглим столом, семінарів, лекцій, надають інформаційно-освітні матеріали, інструкції, буклети, листівки;

  • у разі потреби радять людині звернутись до інших соціальних послуг та соціальної допомоги. Відтак, людина, яка виконує план, стає більш самостійною і відповідальною. До того ж, план має скерувати найближче оточення людини, як не допустити складної життєвої ситуації і як діяти, якщо це все-таки станеться знову.

 

Представницвто інтересів

Це – соціальна послуга, під час якої команда або фахівець стають посередниками і допомагають людям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Ситуацію може спричинити інвалідність, вік, стан здоров’я, соціальне становище, життєві звички, спосіб життя тощо.

Для кого ця послуга?

  • для дорослої людини або дитини, які мають труднощі з відстоюванням власних інтересів у різних установах.

  • для людей похилого віку;

  • для сім’ї опікунів/піклувальників;

  • для людей, які постраждали від торгівлі людьми чи насильства у сім’ї;

  • для людей які перебувають у складних життєвих обставинах.

Що роблять фахівці послуги?

  • допомагають оформити або відновити документи;

  • допомагають зареєструвати місце проживання;

  • допомагають розшукати рідних та близьких, відновити родинні та соціальні зв’язки;

  • пояснюють, як отримати доступ до ресурсів і послуг за місцем проживання;

  • шукають потрібних фахівців або організації, підприємства, органи, заклади, установи тощо;

  • ведуть переговори від імені людини, яка звернулася за послугою;

  • надають послуги перекладача (для іноземців та людей без громадянства, які на законних підставах проживають або перебувають на території України).

Фахівці надають консультації один раз на тиждень протягом місяця (не більше 3 годин на місяць) або один раз на місяць, після перегляду індивідуального плану, або разово (не більше 3 годин). Поспілкуватися із спеціалістами можна як на їхньому робочому місці, так і вдома. Все залежить від домовленості та цілей.

 

Соціальна профілактика

Це – соціальна послуга, що має попередити, обмежити та зупинити негативні соціальні та особистісні явища. Фахівці складають індивідуальний план або профілактичну програму для людей, яким треба змінити небезпечну поведінку на таку, що мотивує до здорового способу життя (часто для людей, які мають залежність).

Існує 3 види соціальної профілактики: первинна (якщо проблема або негативне явище в людини, яка звертається, ще не сформовані); вторинна (якщо існує високий ризик розвитку проблеми); третинна (якщо проблема або негативне явище вже існує і завдає негативних наслідків).

Для кого ця послуга?

  • для людей, яким треба змінити небезпечну поведінку на таку, що мотивує до здорового способу життя;

  • для людей, яким треба профілактика, реабілітація, програма замісної чи антиретровірусної терапії;

  • для людей, яким треба зробити тести на ВІЛ та ІПСШ;

  • для людей, яким потрібні рекламно-інформаційні матеріали, індивідуальні засоби.

Що роблять фахівці послуги?

  • складають індивідуальний план або профілактичну програму, зважаючи на потреби людини, яка звернулась;

  • попереджують про загострення проблем, які існують, і намагаються уникнути їх;

  • мотивують людей, які звернулись, до зміни поведінки;

  • мінімізують ризик повторення (рецидиву) проблем або негативних явищ;

  • допомагають людям, які зазнали негативних наслідків, адаптуватися, інтегруватися та ресоціалізуватися.

Також людям, які звернулися за послугою, проводитимуть профілактику, показуючи соціальну рекламу, інформаційно - освітні матеріали, лекції, відеолекторії, проводячи бесіди (групові та індивідуальні), семінари, тренінги, тощо.

 

Доглад вдома

Це – соціальна послуга, яка включає допомогу в самообслуговуванні, веденні домашнього господарства, організації побуту, оформленні документів, внесенні платежів, а також психологічну підтримку.

Для кого ця послуга?

  • для людей похилого віку;

  • для людей з інвалідністю;

  • для людей, які тимчасово не здатні до самообслуговування, але не мають встановленої інвалідності (до 4 місяців);

Що роблять фахівці послуги?

Основні обов’язки соціального робітника:

  • допомога у веденні домашнього господарства (закупівля продуктів і медикаментів, приготування їжі або допомога у приготування, прибирання житла, тощо);

  • допомога у самообслуговуванні (умивання, одягання, прийом їжі), супровід до лікаря, соціальних установ, тощо);

  • психо-соціальна підтримка (сприяння у підтриманні соціальних зв’язків, бесіди, спілкування, читання газет, тощо);

  • допомога в організації медичної допомоги (виклик лікаря, контакт з медичними установами, сприяння у проходженні медичних оглядів, тощо).

Перш ніж надати соціальну послугу, фахівці із соціальної роботи мають оцінити потреби людини або сім’ї, які потребують допомоги. Соціальну послугу можна отримувати постійно, періодично або тимчасово, враховуючи ситуацію.

 

Посередництво (медіація)

Це – комплекс заходів, під час яких медіатор допомагає людям вирішити конфлікт і дійти згоди. З людьми, які звернулись за послугою, працює фахівець із соціальної роботи, який пройшов додаткове навчання, психолог. Втім, соціальною послугою не можна скористатися, якщо сталося правопорушення або злочин, випадок насильства у сім’ї, торгівля людьми, жорстоке поводження з дітьми.

Для кого ця послуга?

Для дорослих або дітей, які внаслідок суперечки або конфлікту не можуть знайти спільного рішення та потребують допомоги.

Що роблять фахівці послуги?

  • отримавши інформацію про випадок, встановлюють зв’язок між сторонами конфлікту, аналізують ситуацію – і домовляються про індивідуальну зустріч;

  • допомагають врегулювати конфлікт або спір: встановлюють його причини, опрацьовують шляхи та умови розв’язання;

  • налагоджують комунікацію між сторонами конфлікту, дають можливість людям пояснити одне одному своє бачення конфлікту, визначити шляхи розв’язання, аналізують і коригують варіанти рішень;

  • домовляються, за потреби вирішують, як відшкодовувати спричинені незручності. Таких зустрічей може бути від 1 до 12, тривалістю до 3 годин кожна. За потреби кількість і тривалість зустрічей можна збільшувати.

 

Соціальна адаптація

Це – соціальна послуга, що допомагає інтегруватися у соціумі людям, які тривалий час спілкувалися тільки з обмеженим колом людей (через інвалідність, вік, інші чинники) чи перебували у закритих закладах. Йдеться, до прикладу, про дітей, яких виховували в інтернатах.

Для кого ця послуга?

  • діти або дорослі люди з інвалідністю;

  • люди похилого віку;

  • люди, які повернулися з місць позбавлення волі;

  • діти-сироти;

  • діти, позбавлені батьківського піклування;

  • діти, яких виховували в інтернатах.

Що роблять фахівці послуги?

  • надають психологічну допомогу;

  • формують і розвивають соціальні навички та соціальні компетенції;

  • допомагають зміцнювати або відновлювати родинні, дружні, товариські та офіційні зв’язки;

  • заохочують до участі в клубах за інтересами, клубах активного довголіття, університетах третього віку;

  • допомагають організувати заняття протягом дня і дозвілля;

  • у разі потреби допомагають знайти роботу;

  • відновлюють навички комунікації в людей, які звільнилися із місць позбавлення волі.

 

Кризове втручання

Це – соціальна послуга, яку можна отримати протягом 24 годин після повідомлення про кризову ситуацію. До прикладу, якщо людина повідомила про насильство в сім’ї чи втрату дому.

Для кого ця послуга?

  • для людей, які мають або пережили загрозу життю і здоров’ю;

  • для людей, які втратили сімейні чи родинні контакти;

  • для людей, які не можуть самостійно вирішувати проблеми, що спричинили кризову ситуацію або її наслідки.

 Що роблять фахівці послуги?

  • консультують телефоном або при зустрічі;

  • надають психологічну допомогу (консультування, підтримку, діагностику, корекцію, психотерапію, реабілітацію);

  • надають інформацію щодо соціального захисту;

  • організовують взаємодію з іншими фахівцями та службами;

  • представляють інтереси;

  • коригують сімейні стосунки;

  • допомагають людям, які постраждали від насильства в сім’ї;

  • допомагають оформити документи;

  • допомагають отримати безоплатну правову допомогу;

  • допомагають отримати невідкладну медичну допомогу;

 

Фізичний супровід людей з інвалідністю з порушенням зору

Це – соціальна послуга, спрямована на те, щоб допомогти людям з інвалідністю з порушенням зору вільно пересуватися і комунікувати за межами дому.

Для кого ця послуга?

  • для людей, які мають порушення зору і не можуть комунікувати;

  • для людей, які не можуть пересуватися за межами дому без супроводу.

Що роблять фахівці послуги?

  • разом з людиною відвідують органи державної влади та місцевого самоврядування, інші установи, організації та заклади;

  • допомагають купити товари або замовити послуги;

  • допомагають заповнювати бланки і писати заяви;

  • з’ясовують потрібну інформацію під час візиту до тієї чи іншої установи.

Супроводжувати людину може тільки підготовлений соціальний робітник. Аби отримати послугу, треба подати заяву до органу соціального захисту. Після цього соціальний працівник проаналізує інформацію і складе індивідуальний план, враховуючи потреби людини. Опісля – треба підписати договір.

 

Супровід під час інклюзивного навчання

Це – соціальна послуга, яка дозволяє дитині навчатися у звичайній школі та отримувати достатньо уваги від педагогів. Налагоджують ефективне інклюзивне навчання фахівці асистенти.

Для кого ця послуга?

  • для дитини, яка, відповідно до висновку ІРЦ, потребує супроводу під час навчання.

Що роблять фахівці послуги?

  • слідкують за харчуванням;

  • допомагають пересуватися і відвідувати потрібні місця;

  • допомагають та навчають орієнтуватися у просторі;

  • слідкують за здоров’ям дитини (за потреби вчасно надають ліки);

  • підтримують побутові навички самообслуговування;

  • спілкуються з дитиною і сприяють комунікації з іншими (зокрема, за допомогою жестової мови), супроводжують дитину і слідкують за нею у закладах освіти, під час екскурсій, навчальних поїздок тощо.

Супроводжувати дитину під час інклюзивного навчання може один із батьків дитини або законний представник. Перед тим, як почати працювати, людина повинна пройти підготовку за програмою, затвердженою Мінсоцполітики.

 

Соціальна інтеграція те реінтеграція

Це – комплекс заходів, спрямованих на допомогу до поступового повернення особи до самостійного повноцінного життя шляхом надання соціальних послуг.

Для кого ця послуга?

  • люди похилого віку;

  • особи, звільнені з місць позбавлення волі;

  • безпритульні особи;

  • особи з інвалідністю ;

  • особи, які пережили надзвичайні ситуації або кризу;

Що роблять фахівці послуги?

  • допомагають в аналізі життєвої ситуації, визначити основні проблеми та шляхи їх вирішення;

  • надають психологічну підтримку;

  • розвивають соціальні навички;

  • сприяють в отриманні безоплатної правничої допомоги, працевлаштування;

  • допомагають в оформленні документів;

  • допомагають у зміцненні або відновленні родинних зв’язків.

Для отримання соціальних послуг, необхідно звернутися до Управління соціального захисту населення Кілійської міської ради або до комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Кілійської міської ради, які проаналізують потреби та нададуть всебічну допомогу в оформлені документів, тощо. На всіх етапах з людиною будуть працювати фахівці з соціальної роботи/соціальні робітники, які відіграють ключову роль у наданні соціальної послуги.

 

 

Матеріал підготовлено

Управлінням соціального захисту

населення Кілійської міської ради

з використанням інтернет ресурсів

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь